شیخی فر مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت در این جلسه گفت در حال حاضر بیشتر پژوهش های حوزه مدیریتی جهت بهبود فعالیت ها،در راستای تیم کاری و کارتیمی می باشد همچنین برای انجام همه فعالیت ها و فرآیندها به نحو اثر بخش و کارآمد، نیاز به تشکیل تیم های کاری مناسب داریم برای اینکه این تیم ها بتوانند کاری را به نحو احسن به پایان برسانند،باید روحیه کار تیمی در تک تک اعضا وجود داشته باشد. نحوه عملکرد هر کدام از این اعضاء به حدی مهم است که به تنهایی می تواند در شکست یا موفقیت یک پروژه یا کسب و کار موثر باشد بنابراین قبل از تشکیل تیم،باید فرهنگ کار تیمی را در سازمان خود نهادینه کنیم.
دکتر آزادی گفت: پیرامون کارتیمی در ایران، مدل تحلیلی تحقیق طراحی و تدوین شده است. طبق این مدل، رفتارتیمی در کلی ترین سطح یعنی در مقیاس ملی- متأثر از سه گروه از متغیرها است. در سطح تحلیل کلان رفتار تیمی متأثر از مولفههای همچون فرهنگ ملی، ظرفیت نهادی، نهاد تعلیم و تربیت، خود اتکایی ملی در زمینه کارتیمی است.
در سطح تحلیل میانی رفتارتیمی تابع مقتضیات صنعت، سازمان، گروه، شغل و ... است و در سطح خرد رفتار تیمی افراد از متغیرهایی همانند دانش کارتیمی، تجربه و نگرش مثبت به کارتیمی، خوداتکایی فردی به کارتیمی تأثیر می پذیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران در زمره کشورهای جمع گرا است، ایرانیان از نظر فرهنگی مستعد کارجمعی و تیمی هستند و یا به عبارت دیگر، در سطح باور و شناخت، ارزش و رفتار مستعد، کارجمعی و گروهی اند. گزارش ها حاکی از آن است که در سطح جهانی سالانه بالغ بر 200 میلیارد دلار صرف هزینه آموزش های کارتیمی می شود که با توجه به سهم تقریبی یک درصدی ایران از جمعیت و تولید ناخالص اقتصاد جهانی، سهم کشور ما سالانه بالغ بر 2 میلیارد دلار خواهد بود. بدیهی است که سرمایه گذاری در آموزش و توسعه کارتیمی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی مذکور بسیار ناچیز بوده و نتوانسته است نیازهای واقعی جامعه و کشور در این زمینه را تامین نماید.