مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد 10 حلقه چاه غیر مجاز طی یک روز کاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
مسئول استقرار مدیریت مشارکتی شرکت آب منطقهای تهران از بازدید اعضای کارگروه ملی توسعه مدیریت مشارکتی آب از شبکه آبیاری و زهکشی ورامین خبر داد و هدف از این اقدام را ارزیابی ظرفیتهای اتحادیه تعاونیهای روستایی برای مشارکت در مدیریت بهینه منابع آبی این شبکه ۶۰ هزار هکتاری عنوان کرد.
مدیر امور منابع آب دماوند از شناسایی و انسداد ۵ حلقه چاه غیرمجاز در اراضی منطقه «مشا» خبر داد و اعلام کرد که این اقدام با هدف صیانت از منابع آب زیرزمینی و اجرای طرح احیا و تعادلبخشی انجام شده است.
مدیر منابع آب شهرستان سمیرم از شناسایی و جمعآوری یک مورد برداشت غیرقانونی آب از رودخانه «گرمآباد» در بخش وردشت خبر داد و تأکید کرد که در راستای صیانت از انفال و حفاظت از منابع آب سطحی، با هرگونه دستاندازی به حریم رودخانهها با قاطعیت برخورد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای لرستان به همراه نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، با حضور در محل پروژه سد مخزنی «آبسرده»، ضمن بررسی موانع پیشرو، بر ضرورت تأمین اعتبارات و رفع چالشهای حقوقی برای شتاببخشی به عملیات اجرایی این طرح تأکید کردند.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای گیلان از توقیف یک دستگاه بیلمکانیکی و جلوگیری از تسطیح و تصرف غیرمجاز بستر رودخانه سپیدرود در محدوده روستای «حلیمهجان» خبر داد و بر تداوم نظارتهای میدانی برای حفاظت از انفال تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه در نشست بررسی آخرین وضعیت نیروگاه برقآبی گاوشان که با حضور اعضای شورای نظارتی استان برگزار شد، بر ضرورت صیانت از سرمایههای ملی، رفع موانع فنی و حقوقی، و تضمین بهرهبرداری صحیح از این پروژه ۴.۵ مگاواتی تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه بر ضرورت صیانت از منابع عمومی، حفاظت از سرمایههای ملی و پاسداری از حقوق مردم در اجرای طرحهای زیرساختی تأکید کرد و گفت: مدیریت صحیح پروژههای عمرانی و آبی مستلزم تصمیمگیریهای بهموقع، شفاف و مبتنی بر موازین قانونی است تا ضمن حفظ منافع عمومی، از هرگونه اتلاف منابع و تضییع حقوق بیتالمال جلوگیری شود.
مدیر منابع آب شهرستان بهار از شناسایی و انسداد یک حلقه چاه غیرمجاز در اراضی روستای صالحآباد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح احیا و تعادلبخشی منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از برداشتهای غیرقانونی و حفاظت از ذخایر ارزشمند آب زیرزمینی انجام شده است.
مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ از شناسایی و توقیف یک دستگاه تراکتور حفاری غیرمجاز در روستای خالقوردی از توابع بخش گلتپه خبر داد و گفت: این اقدام با هدف صیانت از منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز و مقابله با برداشتهای غیرقانونی از سفرههای آب زیرزمینی انجام شده است.
مدیر منابع آب شهرستان بهار از نصب ۶۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی این شهرستان در سهماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح با هدف مدیریت بهینه مصرف آب، کنترل برداشت از منابع زیرزمینی و صیانت از سفرههای آب زیرزمینی با جدیت در حال انجام است.
رئیس اداره منابع آب شهرستانهای بافق و بهاباد از قطع برق و جلوگیری از بهرهبرداری یک حلقه چاه غیرمجاز در منطقه قطروم شهرستان بافق خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی و با حکم قضایی انجام شد.
مدیر منابع آب شهرستان ملایر از برگزاری نشست مشترک مدیریت توأمان آب و برق این شهرستان با هدف حفاظت از منابع آب زیرزمینی و مدیریت مصرف انرژی خبر داد و گفت: در این نشست، راهکارهای اجرایی برای شناسایی و قطع برق چاههای غیرمجاز و چاههای مجاز فاقد کنتور هوشمند بررسی شد.
رئیس گروه طرحهای آبرسانی شرکت سهامی آب منطقهای گیلان از بازنگری سند جامع آب شرب استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مهاجرت و شمار گردشگران در گیلان، تعیین نیاز آبی مبتنی بر واقعیت سرانه مصرف و جمعیت در افق ۱۴۳۰ در دستور کار قرار گرفته است.
دو حلقه از چاههای عمومی کشاورزی در روستاهای «پلاسی» و «مطالعهسرا» از توابع شهرستان تالش به کنتورهای حجمی هوشمند مجهز شدند.
مدیر دفتر حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب شرکت آب منطقهای گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت مفاد پروانههای بهرهبرداری توسط کشاورزان، هشدار داد که هرگونه اضافهبرداشت از چاهها علاوه بر جریمههای قانونی، با اعمال تعرفههای بالاتر برق نسبت به نرخهای سال ۱۴۰۵ مواجه خواهد شد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت سهامی آب منطقهای گیلان با اشاره به بهبود شرایط آبی حوضه سفیدرود گفت: در حال حاضر حجم ذخیره سد سفیدرود به یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته و نویدبخش رونق کشاورزی، گردشگری و تولید برق در استان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای گلستان با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی سد نرماب گفت: با بهرهبرداری کامل از این طرح، سالانه ۴۵ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت برای حدود ۷۰۰ هزار نفر تأمین و آب مورد نیاز ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق استان فراهم میشود.
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقهای گلستان به همراه معاون فرماندار و بخشدار مرکزی آققلا با هدف پیشگیری از خسارات سیلاب و افزایش آمادگی در شرایط بحرانی، از وضعیت لایروبی و ساماندهی رودخانههای قرهسو و گرگانرود در محدوده شهری آققلا بازدید کردند.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای گلستان با اشاره به فشار فزاینده بر منابع آبی استان گفت: در حال حاضر میزان مصرف آب در استان بهویژه در بخش کشاورزی حدود ۲۵ درصد بیش از ظرفیت قابل برنامهریزی منابع آب است و مدیریت مصرف، نصب کنتورهای هوشمند و مشارکت بهرهبرداران از مهمترین راهکارهای حفظ پایداری منابع آب به شمار میرود.
مدیر موزه آب استان از نمایش آثار برگزیده هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گلستان در موزه آب خبر داد و گفت: این موزه با نگهداری بیش از ۳۵ ابزار تاریخی و ۱۰۴ سند مرتبط با آب، روایتگر بخشی از میراث آبی استان است.
مدیر مطالعات شرکت آب منطقهای گلستان با اشاره به اهمیت پایش مستمر منابع آبی گفت: اطلاعات حاصل از شبکه گسترده پایش آبهای سطحی و زیرزمینی، مبنای تصمیمگیری برای مدیریت منابع آب، تخصیصها و برنامهریزیهای توسعهای در استان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای گلستان با تشریح برنامههای تأمین آب استان گفت: برای پاسخگویی به نیاز آبی گلستان تا افق ۱۴۲۵، ترکیب منابع تأمین آب تغییر خواهد کرد و در کنار منابع زیرزمینی و سدها، شیرینسازی آب دریای خزر نیز به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با هشدار نسبت به ناترازی منابع و مصارف آب، تأکید کرد که منابع آبی موجود پاسخگوی نیازهای استان تا افق ۱۴۳۰ نخواهد بود و هماکنون مطالعات برای تأمین منابع جایگزین آب شرب و تدوین طرح جامع آب استان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با تشریح دستاوردهای شاخص این شرکت در حوزه صیانت از منابع آبی، از تحقق صرفهجویی ۴۳ میلیون مترمکعبی در آبهای زیرزمینی، جذب بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و بازگرداندن یکهزار میلیارد تومان به حقوق بیتالمال خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه گفت: پایبندی دستگاههای اجرایی و اعضای شورای حفاظت منابع آب استان به مصوبات و تعهدات تعیینشده، موجب شده اقدامات استان در حوزه سازگاری با کمآبی در سطح ملی مورد توجه و تقدیر وزارت نیرو قرار گیرد.
سرپرست امور منابع آب رباط کریم از شناسایی و توقیف ادوات حفاری سه حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
مدیر امور منابع آب دماوند از رفع تصرف هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر مسیل وادان طی یک روز کاری خبر داد.
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز طی دو روز کاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد و گفت: با این اقدام از برداشت سالانه ۳۱۵ هزار مترمکعب آب از سفرههای زیرزمینی جلوگیری شد.
مدیر منابع آب شهرستان سمیرم از توقیف و جمعآوری یک دستگاه پمپاژ غیرمجاز آب در مجاورت روستای دهنسا در منطقه وردشت خبر داد و بر برخورد قاطع با متخلفان حوزه منابع آب تأکید کرد.