فرماندار شهرستان ترکمانچای بههمراه سرپرست اداره منابع آب از روستای ینگجه و رودخانههای کلهر و قشلاق بازدید کرد.
دو دستگاه بیل مکانیکی که اقدام به برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه مردق چای ملکان کرده بودند، با پیگیری اداره منابع آب شهرستان توقیف شدند.
اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان هوراند در سال جاری با هدف بررسی وضعیت منابع آبی و هماهنگی برای مدیریت بهینه مصارف برگزار شد.
در راستای مدیریت بهینه منابع آب کشاورزی، جلسهای مشترک میان اداره منابع آب ملکان و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.
دبیران شورای فرهنگی شرکتهای آب منطقهای کشور از چهار منزل مسیر گردشگری آبی استان یزد بازدید کردند.
جلسه بررسی پروژه آبرسانی به اراضی نهضت ملی مسکن با حضور مدیران و مجریان شرکت آب منطقهای استان البرز و مهندسین مشاور، با هدف بررسی مسائل فنی و مالی و تسریع در روند اجرای پروژه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای بوشهر از آغاز دور جدید آبیاری نخیلات شبکه آبپخش در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با وجود کاهش شدید ذخایر سد رئیسعلی دلواری، آبیاری بیش از یک میلیون اصله نخل در منطقه آغاز شده و طرحهای بهبود راندمان آبیاری نیز به صورت همزمان در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: دشت اردبیل، سالانه ۲۷ سانتیمتر فرونشست دارد و ما هماکنون در استان شاهد افت منابع آب هستیم.
جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رومشکان، به ریاست حسین ابراهیمی فرماندار شهرستان و با حضور مدیران و اعضاء این کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.
مدیر منابع آب سلسله گفت: ۶ رستوران غیر مجاز در منطقه نمونه گردشگری کهمان شهرستان سلسله با حکم دادستان تخریب شد.
به منظور جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز و حفظ و حراست از منابع آبهای زیرزمینی، تعداد ۳ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بروجرد مسدود شد
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گفت:سد آبسرده بروجرد از سال 1388 تاکنون در حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل و بهرهبرداری از این سد ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
در شرایطی که جهان به ناچار میزبان میهمان ناخواندهای به نام «تغییر اقلیم» است و از سوی دیگر با پدیده رشد روز افزون جمعیت، صنعت و کشاورزی مواجه شده، مؤسسه منابع جهانی (WRI) پیشبینی کرده است که مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا که ایران را نیز در برمیگیرد با ۸۳ درصد و جنوب آسیا با ۷۴ درصد جمعیت شان، در معرض فشار آبی بسیار شدید قرار دارند.
نشست هم اندیشی طرح داناب با مدیران منابع آب شهرستانهای استان اصفهان برگزار شد.
مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کمآبی شهرستان شاهرود گفت: رفع اضافه برداشت حجمی به میزان ۹ میلیون مترمکعب از سفرههای آب زیرزمینی در سال ۱۴۰۳ محقق شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای سمنان گفت: روند اجرای پروژه آبرسانی به گرمسار با اخذ اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریالی تسریع میشود.
۴ حلقه چاه در درگز، در راستای کنترل مؤثرتر برداشت آب زیرزمینی و اجرای سیاستهای مدیریت پایدار منابع آبی، به کنتورهای هوشمند مجهز شد.
در جلسهای با محوریت بررسی اهداف منابع آب زیرزمینی در سال ۱۴۰۴، با حضور مدیر دفتر حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای خراسان رضوی عملکرد امور آب شهرستان درگز در سال ۱۴۰۳ مورد ارزیابی قرار گرفت.
به متصرفان غیرقانونی حریم و بستر رودخانه در روستاهای دهغیبی، عارفی و بالندر در شهرستان مشهد یک ماه مهلت داده شد تا نسبت به رفع تصرف و اعاده تصرفات به وضع سابق اقدام کنند.
نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان پس از دیدار با کارگزار بازار آب یزد با فعالیتهای این بازار آشنا شدند.
مدیر منابع آب قائمشهر، سوادکوه شمالی و سوادکوه گفت: دهیاران برای ترویج اصول مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و رعایت ضوابط بهرهبرداری از منابع زیرزمینی از جمله تمدید و اصلاح پروانه بهرهبرداری از چاهها با اداره منابع آب همراهی کنند.
نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان با فعالیتهای بازار آب یزد آشنا شدند.
نشست هم اندیشی «چالشهای آب استان یزد» با سخنرانی جواد محجوبی، مدیر عامل شرکت آب منطقهای استان و با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه میبد برگزار شد.
سرپرست امور منابع آب دماوند از شناسایی و پلمب ۳۷ حلقه چاه غیرمجاز طی دو روز کاری در منطقه مشا دماوند خبر داد.
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۳۲ حلقه چاه غیرمجاز طی فروردین ماه سال جاری خبر داد.
مدیر امور منابع آب ورامین، قرچک و پیشوا از جمع آوری 2 عدد موتور پمپ، منصوبات و آب بند غیرمجاز بر روی رودخانه جاجرود واقع در اراضی اقبالیه محمدیه از توابع شهرستان ورامین خبر داد.
کارشناسان طرح داناب شرکت آب منطقهای تهران با حضور در مدرسه پسرانه ۱۵ خرداد ورامین نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی این طرح اقدام کردند.
مدیر دفتر رودخانهها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، دستور تشکیل تیم مطالعات حد حریم و بستر رودخانهها را صادر کرد.
وزیر نیرو با بیان اینکه استان تهران دیگر توانایی بارگذاری جمعیتی بیشتر را ندارد، هشدار داد: هم اکنون از همه پتانسیلها برای تأمین آب استان تهران استفاده شده و امکان تأمین آب با مدل موجود بارگذاری جمعیت میسر نیست.
نشست علمی و تخصصی مدیریت تقاضا و مصرف آب استان در بخش های مختلف، روز سه شنبه نهم اردیبهشت ماه 1404 در دانشگاه قم برگزار شد.