رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقهای سمنان با اشاره به معامله شدن بیش از چهارهزار مترمکعب آب در بازار آب این استان گفت: اجرای این طرح، میتواند به الگویی موفق برای مدیریت پایدار منابع آب بدل شود.
مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان از اتمام لایروبی واحد عمرانی ژ۵ در روستای منگوده رشت خبر داد.
دبیر رویداد ملی «سپاس آب» گفت: با توجه به استقبال گسترده از این رویداد، مهلت ارسال طرحها تا ۳۱ خرداد تمدید شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از کاهش ۸۰ درصدی ورودی آب به سدهای این استان خبر داد.
استاندار مازندران از جهش چشمگیر اعتبارات و تخصیص طرحهای تملک داراییهای سرمایهای شرکت آب منطقهای مازندران خبر داد و گفت: میزان تخصیص اعتبارات شرکت آب منطقهای مازندران در سال ۱۴۰۳ به ۲۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال رسید که رشد ۲۷۱ درصدی در اعتبارات این حوزه را نسبت به سال ۱۴۰۲ نشان میدهد.
در اقدامی مشترک جهت حفاظت از منابع آب زیرزمینی، معاونت حقوق عامه دادستان مرکز استان لرستان به همراه نیروی انتظامی و کارشناسان منابع آب شهرستان خرم آباد، عملیات پلمپ دو حلقه چاه صنعتی غیرمجاز در جنوب این شهرستان را انجام دادند.
در راستای مدیریت بهینه منابع آبی و ارتقای تعامل بینبخشی، نشستهایی با حضور مدیران آب منطقهای، آبفا، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در بخشداریهای مرکزی و شیروان شهرستان بروجرد برگزار شد.
مدیر منابع آب شهرستانهای فومن و شفت از پاکسازی برخی کانالها و مجاری آبی شفت خبر داد.
طی حکمی از سوی مدیرعامل آب منطقهای گلستان، رئیس اداره منابع آب شهرستانهای آق قلا و گمیشان منصوب شد.
سرپرست شرکت آب منطقهای کرمانشاه گفت: شناکردن افراد در دریاچه سدها، کانالها و تأسیسات آبی ممنوع است؛ این تاسیسات فقط برای موارد مربوط به آبرسانی وآبیاری طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شناکردن مناسب نیست.
دیزل ژنراتور تأمین برق در امور منابع آب شهرستان قوچان راهاندازی شد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای بوشهر، از برگزاری نشستهای تخصصی با گروههای گشت و بازرسی آب در سطح استان خبر داد.
مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از حجم سدهای استان پرشدگی دارد و سد یامچی به عنوان منبع تامینکننده نصف جمعیت استان حدود ۳۳ میلیون مترمکعب آب دارد که کمتر از یک سوم حجم کل سد را شامل میشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای البرز طی یادداشتی بر ضرورت صرفهجویی در مصرف آب تأکید کرد و این امر را یک وظیفه همگانی و ضرورت جمعی دانست.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: طی دو سال گذشته با جذب مبلغ ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پیشرفت شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین به ۹۶ درصد رسید.
مدیرکل دفتر رودخانههای مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو در نخستین نشست «آب و صلح»، بر لزوم نگاه چندلایه، واقعبینانه و مشارکتی در دیپلماسی آب تأکید کرد و خواستار بهرهگیری از تجربیات تاریخی، ظرفیت دانشگاهها و تدوین قراردادهای حقوقی پایدار شد.
رئیس گروه تحقیق، پژوهش و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ورود دانشگاهیان به انجام پژوهشهای گوناگون در مسائل مرتبط با منابع آبی و به ویژه چالشهای کیفی آب به کاهش مشکلات بخش آب کشور کمک میکند و ما نیز در شرکت مدیریت منابع آب ایران آماده هماندیشی با دانشجویان برای حل چالشهای آب کشور هستیم.
دومین جلسه کارگروه استانی بازتخصیص منابع آب متعارف با منابع نامتعارف (پساب) بر اساس بند (ث) ماده ۳۹ قانون برنامه هفتم توسعه، با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی، صنایع بزرگ و مشاوران تخصصی در محل دفتر مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه برگزار شد.
در مراسمی با حضور فرماندار، معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای کرمانشاه و جمعی از مسئولان محلی، از خدمات محمدامین بختیاری، رئیس سابق اداره امور آب شهرستان کنگاور، تقدیر و سجاد عباسی اوسط به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
با حضور مرتضی حسن آبادی، سرپرست شرکت آب منطقهای کرمانشاه، جلسهای برای تودیع سیامک سلیمانی و معارفه کامران رحیمی به عنوان مدیر جدید امور منابع آب شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از موفقیت این استان در اجرای طرح پایلوت بازار آب خبرداد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت مدیریت منابع آب ایران به همراه تیم تخصصی این دفتر، با حضور در یزد ضمن شرکت در جلسه ستاد مدیریت اضطرار، از ایستگاههای پمپاژ آسیبدیده خط انتقال آب و چند تأسیسات آبی استان بازدید کرده و در نشستهای تخصصی برای تسریع بازسازی تجهیزات، شرکت کردند.
در راستای اجرای طرح احیا و تعادلبخشی آبهای زیرزمینی، شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جاسک و بشاگرد با تاکید بر شناسایی و مسدودسازی چاههای غیرمجاز، بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت مردمی تاکید کرد.
به همت شرکت آب منطقهای استان ایلام، جلسهای با حضور صادق علیمرادی، مدیرعامل شرکت، اعضای هیأت مدیره و مدیران ستادی، به بررسی طرح احیاء و تعادل بخشی، سازگاری با کمآبی و ارزیابی شاخصهای جشنواره شهید رجایی برگزار شد.
مدیر امور منابع آب میناب گفت: در راستای تأمین آب مورد نیاز باغات و اراضی کشاورزی، دو حلقه چاه کمکی در روستاهای سرکنتان و رضا علیچی شهرستان میناب وارد مدار بهرهبرداری شدند.
بارانسنجهای الکترونیکی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی به سامانه سیماب متصل شد.
مدیر امور آبرسانی بندرامام خمینی(ره) خبر از تعمیر شکستگی خط لوله ۵۰۰ میلیمتری آبرسانی به شهرستان هندیجان را داد.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان فراهان از جمعآوری 7 مورد خط انتقال آب به اراضی غیرتحت شرب در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقهای گیلان از آغاز دومین مرحله آبگذاری کانالهای آبیاری شبکه سفیدرود از صبح فردا خبر داد.
مدیر امور منابع آب ورامین، قرچک و پیشوا از نصب 11 دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاههای پروانه دار طی سال جاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.