مدیرعامل شرکت آب منطقهای آذربایجانشرقی از برگزاری نشست مشترک با هدف تسریع در اتمام عملیات اجرایی تصفیهخانه جلفا با حضور نماینده مردم مرند، جلفا و هادیشهر و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ارس خبر داد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه، ذخیره کنونی سدهای استان به ۷۰ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کردستان گفت: هماکنون ۶۹ درصد مخازن سدهای استان پُر است و بارشهای سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه در بازدید میدانی از طرحهای آبی استان، بر تسریع عملیات اجرایی، رفع فوری موانع پروژهها و تأمین بیوقفه آب مورد نیاز کشاورزان تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان از بهبود وضعیت منابع آبی استان و رشد قابل توجه ورودی سدها خبر داد و گفت: مجموع منابع آبی استان نسبت به سال گذشته با افزایش حدود ۸ درصدی همراه بوده است.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم اعلام کرد: در سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان قم پر و مسدود شد.
نشست برنامهریزی توزیع بهینه منابع آبی سد چغاخور با حضور معاون حوضه آبریز کارون بزرگ و به ریاست معاون استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد و مدیران دستگاههای اجرایی و نماینده کشاورزان درباره سهم بخشهای کشاورزی، صنعت و محیطزیست از بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب آب این سد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای بوشهر، با اشاره به افزایش بارشهای سال جاری در استان گفت: در پی بارندگیهای مناسب امسال، میزان ذخیره سدهای بوشهر به ۳۶ درصد ظرفیت رسیده و فشار بر منابع آب زیرزمینی نیز کاهش یافته است.
در نخستین جلسه بررسی هزینهکرد بودجه شرکت آب منطقهای قم در سال ۱۴۰۵، مدیرعامل بر لزوم صرفهجویی و کاهش هزینهها با توجه به شرایط کنونی کشور تأکید کرد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از صرفه جویی بیش از 18 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب با جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از منابع آب در یک سال گذشته خبر داد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای البرز به همراه مدیران و کارشناسان این شرکت، از پروژههای تغذیه مصنوعی آبخوان دشت هشتگرد و کردان بازدید میدانی انجام دادند و آخرین وضعیت ورود آب به آبخوان و میزان کارایی حوضچههای تغذیه مصنوعی را مورد ارزیابی قرار دادند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان البرز گفت: بارشهای اخیر وضعیت سد کرج را نسبت به سال گذشته بهتر کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای قم گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۶ سند تکبرگ مالکیت به مساحت بیش از ۴۴۰۰ هکتار برای بستر رودخانهها و مسیلهای استان اخذ شده که نقش مؤثری در تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تصرفات احتمالی دارد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم گفت: در سال ۱۴۰۴ با انسداد، پلمب و تقلیل منصوبات چاههای غیرمجاز، بیش از ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار مترمکعب از برداشت غیرقانونی آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی از آبگیری قطعی و نهایی سد شوریجه در ابتدای تیرماه خبر داد؛ اقدامی که در جریان بازدید رئیس سازمان بازرسی استان اعلام شد و نقش مهمی در تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه خواهد داشت.
بزرگترین شیر غلافی خاورمیانه با بهرهگیری از توان فنی و دانش بومی کارشناسان شرکت آب منطقهای کرمانشاه و همکاری مشاوران و پیمانکاران تخصصی، در یکی از سدهای این استان طراحی، ساخت و نصب شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه بههمراه معاونان بهرهبرداری، طرح و توسعه و جمعی از مدیران فنی حوزه تأسیسات سد و شبکه، با حضور در سد گاوشان از سازههای اصلی و سامانههای هیدرومکانیکال بازدید کرده و ضمن بررسی فنی وضعیت مخزن، تجهیزات کنترلی و شرایط بهرهبرداری، سناریوهای پایداری تأمین آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش را ارزیابی کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان گفت: در سال ۱۴۰۴ با اجرای مجموعهای از اقدامات حفاظتی و فنی، از جمله آزادسازی ۲۰۰ هکتار از اراضی تصرفی بستر رودخانهها و لایروبی ۲۵ کیلومتر از مسیلها، موفق به ارتقای ایمنی رودخانهها و کاهش خطرات سیلاب در نقاط حساس استان شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمان، با تشریح آخرین وضعیت منابع آبی استان اعلام کرد: بارشهای انتهای پاییز سال گذشته و ادامه آن تا فروردین امسال، شرایط آبی کرمان را بهطور محسوسی بهبود بخشیده است.
پس از آسیبدیدگی جاده اطراف دریاچه سد تنگ حمام در پی سرریز اخیر، عملیات بازسازی این مسیر با هماهنگی دستگاههای اجرایی بهسرعت آغاز شد و اکنون مسیر بار دیگر در مدار بهرهبرداری قرار گرفته است.
مدیرعامل سد و نیروگاه دز سازمان آب و برق خوزستان گفت: با پایان عملیات پیچیده تعمیرات اساسی و اورهال سالیانه، واحدهای شماره ۳ و ۴ نیروگاه دز با حداکثر توان به چرخه تولید انرژی کشور بازگشتند تا این نیروگاه استراتژیک آماده بهرهبرداری حداکثری از ذخایر آبی ناشی از بارشهای اخیر باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین به همراه معاونین حفاظت و بهره برداری و برنامه ریزی این شرکت و رئیس اداره منابع آب آوج با فرماندار شهرستان آوج دیدار و گفتگو کردند.
رئیس سازمان بازرسی استان زنجان بههمراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از سد کینهوَرس ابهر بازدید کردند. در این بازدید، با اشاره به کاهش شدید ذخیره مخزن سد، بر ضرورت صرفهجویی و مدیریت مصرف آب در بخشهای کشاورزی، صنعتی و خانگی تأکید شد.
با افزایش قابل توجه بارشهای اخیر در استان کردستان، سد قشلاق سنندج امروز 24 فروردین 1404 سرریز کرد.
رئیس حوضه آبریز ارس، اترک و حوضههای شمالی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، از احتمال وقوع بارشهای قابل توجه در استانهای شمالی و شمالشرق کشور خبر داد و گفت: با توجه به تداوم آثار خشکسالی در سالهای اخیر، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی متناسب با شرایط هر استان در دستور کار قرار گرفته است.
سخنگوی صنعت آب گفت: در حالی که در ۱۱ استان با کمبارشی مواجه هستیم، بیان گزارشهایی مبنی بر ورود ایران به ترسالی با واقعیت علمی فاصله دارد.
میانگین پرشدگی سدهای آذربایجانشرقی در سال آبی جاری به ۵۰ درصد رسیده است؛ وضعیتی که هرچند نسبت به دورههای کمبارش بهبود یافته، اما همچنان بر ضرورت مدیریت مصرف و بهرهبرداری متعادل از منابع آب در سطح استان تأکید دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان با تشریح آخرین وضعیت سدهای استان اعلام کرد: در حالی که ورودی آب سد تهم نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته، سدهای تالوار و کینهورس با کاهش قابل توجه منابع آبی مواجهاند و همچنان درصد پرشدگی اغلب سدها در سطح پایینی قرار دارد؛ موضوعی که ضرورت مدیریت مصرف، بهویژه در بخش کشاورزی، را دوچندان میکند.
در پی اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب در بروجرد، برق چهار حلقه چاه متعلق به واحدهای صنعتی متخلف که از نصب کنتور هوشمند خودداری کرده بودند، با حضور دستگاههای اجرایی و انتظامی قطع شد. این اقدام در چارچوب طرح احیا و تعادلبخشی منابع آب و با هدف تشدید نظارت بر بهرهبرداریهای غیرمجاز صورت گرفت.
مدیرکل دیوان محاسبات، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی و جمعی از مدیران استانی از تاسیسات آبرسانی سد شیریندره به شهر بجنورد بازدید کردند و از نزدیک با چگونگی تامین و انتقال آب این سد به مرکز استان آشنا شدند.